TAU savanorės mokėsi dirbtinio intelekto paslapčių Graikijoje

Gegužės mėnesį grupė Marijampolės trečiojo amžiaus universiteto dekanų, dėstytojų ir administracijos atstovų dalyvavo Erasmus+ programos projekto Nr. 2024-1-LT01-KA121-ADU-000215322 kursuose Graikijoje. Tai penktasis šio projekto vizitas mokymosi tikslais. Ankstesnieji vyko Kipre, Serbijoje, Lenkijoje ir Ispanijoje.

Mokymosi kursus „Dirbtinis intelektas, e-kultūra ir paveldas“, kurie vyko Atėnuose, organizavo Kretos universitetas.
Pirmoji mokymų diena prasidėjo pažintimi su dalyviais iš Belgijos, Austrijos, Vokietijos ir Ispanijos – kultūrinė įvairovė įkvėpė draugiškoms diskusijoms ir bendriems atradimams. Kretos universiteto profesorius C. Mouzakis supažindino su pažangiais skaitmeniniais įrankiais, leidžiančiais virtualiai keliauti po garsiausius pasaulio muziejus.

Kursų metu gilinomės ne tik į teoriją, bet ir praktiškai taikėme inovatyvius e-įrankius: mokėmės naudotis programa Actionbound – vykdydami užduotis „gyvai“ pažinome Atėnų kultūros objektus, gilinomės į Graikijos istoriją, o kulminacija tapo apsilankymas Akropolio muziejuje kartu su kolegomis iš kitų šalių. Trečiąją dieną pasinėrėme į Herakleidono muziejų – susipažinome su jo ekspozicija ir, svarbiausia, patys kūrėme užduotis naudodami Actionbound skaitmeninį įrankį. Žinoma, laisvu nuo kursų metu aplankėme Akropolį, Archeologijos muziejų, Agorą, Dzeuso šventyklą, o pažintinis turas po Atėnus leido dar giliau pajusti šios civilizacijos didybę.

Paskutinėmis dienomis susipažinome su dar daugiau dirbtinio intelekto (DI) įrankių, kurie keičia mūsų požiūrį į kūrybą ir technologijas. Mokėmės generuoti vaizdus, kurti muziką, formuoti prezentacijas, kurių tekstą gali įgarsinti pats dirbtinis intelektas! Visa tai – ne tik teoriškai, bet ir praktiškai: naudodami Actionbound programėlę kūrėme žaidimus, o vėliau testavome vieni kitų sukurtas užduotis. Smagu, kūrybiška, o svarbiausia – naudinga. Išmokome naudotis tokiais skaitmeniniais įrankiais kaip Cosmotech Chronos, Action bound, Copilot, Firefly, Night cafe, Suno, Aiva, Synthesia ir kitais. Išmokome kurti užduotis, scenarijus, naudotis įvairiomis aplikacijomis kuriant filmuką ar užduotį ir pan.

Kursų metu TAU savanoriai pagilino įvairias kompetencijas – skaitmeninio raštingumo, supratome kaip veikia dirbtinis intelektas, pagrindiniai įrankiai, principai ir taikymo galimybės. Pagilinome kultūrinę ir medijų kompetenciją- išsiaiškinome, kaip DI keičia kultūros kūrimą, sklaidą ir vartojimą, kaip muzika, literatūra, medijos įtakoja mūsų suvokimą. Taip pat DI intelektas pagilino kritinio mąstymo ir vertinimo gebėjimus, tam padėjo praktinės užduotys, leidžiančios suprasti, kaip keičiasi žmogaus ir technologijų santykis kultūriniame kontekste.
Įgijome praktinės patirties bendraujant su kitų tautų atstovais, pagerinome šnekamąją anglų kalbą, pokalbiuose teko pristatyti Lietuvą, savo universitetą, save.


Ši patirtis – tai dar vienas žingsnis link šiuolaikiško, žingeidaus ir atviro požiūrio į mokymąsi visą gyvenimą! O darbas su tarptautine komanda suteikė daug naujų žinių apie kitų šalių švietimą. O svarbiausia – jau brandiname planus, kaip visa tai, ką išmokome, kūrybiškai ir žaismingai perduosime mūsų TAU studentams-senjorams naujais mokslo metais.

Lilija Zableckienė
Projektų vadovė

Į viršų
Scroll to Top